پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118997
کري: تا وقتي اسد در قدرت باشد، به حمايت از مخالفان ادامه مي‌دهيم/کمک 40 ميليون دلاري به مخالفان
تاریخ انتشار : 1393/07/03 11:51:59
نمایش : 1513
وزير خارجه آمريکا روز چهارشنبه در جمع وزيران خارجه کشورهاي حامي مخالفان دولت سوريه، گفت واشنگتن تا زماني که «بشار اسد» در قدرت باشد، به حمايت از مخالفان ادامه مي‌دهد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «جان کري» وزير خارجه آمريکا روز چهارشنبه در جمع نمايندگان کشورهاي حامي مخالفان نظام سوريه، گفت آمريکا تا زماني که «بشار اسد» رئيس‌جمهور سوريه در قدرت باشد، به حمايت از مخالفان وي ادامه مي‌دهد.

ديروز وزيران خارجه کشورهاي مخالف سوريه در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورک گردهم آمدند. انگليس، فرانسه، آلمان، ترکيه و عربستان کشورهاي حاضر در اين نشست بودند.

وزير خارجه آمريکا در ابتداي اين نشست با اشاره به رأي مثبت هفته گذشته کنگره آمريکا به طرح تسليح و تقويت بيش از پيش مخالفان «ميانه‌رو» سوريه، گفت: «ما علنا آموزش و تسليح را آغاز کرده‌ايم. مقداري زمان برد تا به اينجا برسيم، اما حالا رسيده‌ايم و اين بسيار مهم است، به خصوص حالا که عليه داعش وارد عمل شده‌ايم.»

وي افزود: «مخالفان ميانه‌رو سوريه، ما امروز پشت سر شما ايستاده‌ايم. ما در تمام اين سال‌ها پشت شما بوديم... ما همچنان تا زماني که داعش به عنوان يک تهديد باقي ماند و اسد در قدرت باشد، کنار شما مي‌مانيم.»

«جان کري» در بخش ديگري از اين نشست اعلام کرد که آمريکا 40 ميليون دلار ديگر به مخالفان سوريه کمک مي‌کند. به گفته وي، 15 ميليون دلار از اين مبلغ صرف خريد تجهيزات ارتباطي، وسايل نقليه، غذا و ديگر ملزومات گروه‌هاي مسلح شده و 25 ميليون دلار آن براي افزايش توان مخالفان در اداره مناطق تحت کنترل، هزينه مي‌شود.

در طول بيش از سه سالي که از بحران سوريه مي‌گذرد، آمريکا و ديگر کشورهاي حاضر در نشست روز چهارشنبه ميليون‌ها دلار به گروه‌هاي مسلح فعال در سوريه کمک کرده‌اند. واشنگتن مي‌گويد دولت سوريه مقصر شکل‌گيري گروه‌هاي تروريستي نظير «داعش» است. آمريکا به بهانه مبارزه با اين گروه، از حدود دو ماه قبل اقدام نظامي در خاورميانه را از سر گرفته و از هفته گذشته دامنه آن را به سوريه گسترش داد.

منبع: فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html